Radio Karat Aku

Saturday, May 29, 2010

Hum Tum bahagian 3



Saya serabut... Saya nak exam... Exam ni saya rasa takut sangat sebab saya tak pandai english. Selalu dapat markah corot. Malu tau bila name list ditampal, nama saya yang dapat markah paling corot dalam kelas. My English is so poor.... Lain la awak. Tiap2 bulan mak awak langgan Readers Digest untuk awak. Beratus2 duit dia habis nak bagi awak pandai speaking London. Saya malu dengan awak. Kalau awak speaking dengan saya, saya tak tahu nak jawab apa. Nasib baik awak tanya saya melalui sms. Boleh la saya tanya kawan2 yang duduk dekat2 dengan saya apa maksud yang awak tanya tu. Kalau tak, entah apa2 la yang saya balas.

Awak, selama ni saya tak pernah pun dengar trax.fm tau... Saya pun tak tahu kewujudan stesyen radio tu. Bila awak nak tujukan lagu kat trax.fm dan suruh saya dengar radio tu, kelam kabut saya cari frekuensi dia. Fasihnya awak speaking dengan DJ tu... Memang bunyi mat saleh la bila awak bercakap. Hebatnya awak... Walaupun awak makan belacan tapi mulut awak berbau spegeti.

Tapi awak baik. Awak tak pernah berlagak.... Awak ajar saya... Kalau ada makna2 english yang saya tak tahu, saya tanya awak. Kalau saya stay up malam2, awak temankan saya sampai saya habis buat kerja tu even pukul 2 pagi. Bila saya nak exam, awak doakan untuk saya. Awak tak pernah pun miss wish good luck kat saya setiap kali saya nak ambik exam. Mungkin sebab tu pointer saya baik... Sebab ada doa dari mak saya dan awak... Lagipun, awak bagi inspirasi kat saya untuk belajar dengan tekun. Terima kasih awak....

Tapikan awak, saya pun selalu doakan awak tau. Hari2 setiap kali lepas solat, saya selalu doakan awak agar lulus exam dan dapat sambung degree... Dapat pointer tinggi.... Dapat kerja baik2.... Selalu bahagia... Kalau boleh, saya nak tanggung semua masalah awak supaya saya selalu nampak senyuman di wajah awak. Saya tak nak tengok awak sedih... Saya tahu, ramai insan2 yang awak sayang dah dipanggil ke sisi Allah s.w.t.... Syazwan..., Pak Tam...., Tok..... Awak jangan la sedih. Saya kan ada... Awak tak gembira ke kawan dengan saya?

Awak, sejak saya berkawan dengan awak. Saya dah banyak berubah. Saya rasa saya dah semakin dekat dengan Allah s.w.t... Panas baran saya pun dah semakin berkurangan. Saya pun dah pandai senyum sorang2... Semua tu bermula dari awak la... Betul kata seorang kawan saya tu, mungkin Allah tak beri hidayah dalam hati kita untuk jadi manusia yang baik, tapi mungkin Allah utuskan seseorang untuk bimbing kita menjadi insan yang lebih baik. KIta mungkin tak boleh jadi manusia yang baik tapi sekurang-kurangnya jadilah insan yang lebih baik dari sebelumnya.

Saya bersyukur jumpa orang seperti awak. Siapa sangka awak dan saya dari dua negeri yang berbeza, sekolah yang berbeza even nombor telefon pun berbeza boleh jadi kawan baik.... Boleh bimbing saya secara awak tak sedar... Maaf kerana saya hipokrit terhadap awak pada awal perkenalan kita. Saya tak beritahu perkara sebenar kepada awak tapi saya tak menipu awak... Saya cuma nak berkawan dengan awak... Saya tak nak awak rasa yang saya ni teruk dan membuatkan awak tak nak kawan dengan saya lagi. Saya seronok berkawan dengan awak dan ingin berkawan dengan awak...

Awak.... Latar hidup saya tak seindah latar hidup awak... Wajah saya tak seindah yang awak bayangkan.... Mungkin pelangi kita ada 7 warna tapi warna pelangi saya lebih kelam dari warna pelangi awak. Saya tak nak fikirkan masa depan yang lebih jauh dengan awak sebab saya memang tak layak. Saya cuma nak keadaan ni kekal macam ni... Tu aje....

No comments: